اخبار و رویدادها

نهاوند، میزبان دومین همایش تخصصی فرش دستباف

زیر یک دقیقه زمان برای مطالعه

دومین همایش تخصصی فرش نهاوند ۲۱ مردادماه برگزار می‌شود.

به نقل از ایسنا، معاون امور بازرگانی اداره کل صمت استان همدان از برگزاری دومین همایش تخصصی فرش نهاوند در ۲۱ مرداد خبر داد و گفت: این رویداد به همت اداره کل صمت استان همدان با هدف معرفی ‌و تلاش برای احیای برندهای فرش نهاوند مانند عشوند و گل حیدر برگزار می‌شود.

خورشیدی با بیان اینکه همایش فرش دستباف با همکاری انجمن ها و تشکلهای فرش دستباف و فعالان این صنف تدارک دیده شده تا در اعتلای این هنر صنعت گام موثری برداشته باشیم، خاطرنشان کرد: یکی از بخشهای مهم این رویداد تجلیل از پیشکسوتان و برترین‌های رشته‌های تخصصی فرش از جمله رنگرزی، رفوگری و مرمت، طراحی، چله کشی و بافندگی است.

معاون امور بازرگانی اداره کل صمت استان همدان افزود: همزمان با این همایش تخصصی، نمایشگاه فرش دستباف با مشارکت بافنده‌های نهاوندی به‌منظور نمایش تولیدات حوزه صنایع فرش برای بازدید عموم مردم دایر می‌شود.

وی با تاکید بر حمایت از بافندگان فرش تصریح کرد: در این نمایشگاه ۲۱ غرفه به صورت رایگان در اختیار تولیدکنندگان این شهرستان قرار گرفته تا دست‌بافته‌های خود را بدون حضور واسطه و دلال به صورت مستقیم به فروش برسانند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان نمایشگاه فرش دستباف نهاوند از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب پذیرای علاقه‌مندان و دوستداران هنر اصیل فرش دستباف است.

سی پرشیا مگ

بیشتر بخوانید : فرش نهاوند طرح و رنگی از دل طبیعت

آدرس کوتاه: https://www.cpersia.com/mag/fa/9356

مطالب مرتبط

دنیا فرش ایرانی را فراموش کرده/ رقم صادرات خجالت‌آور است

اعظم قهرمانی

فراخوان نخستین جایزه بین‌المللی عکاسی سی‌پرشیا منتشر شد

شفیعی

هجدهمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف در شیراز افتتاح شد

اعظم قهرمانی

ارسال نظر

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه شما استفاده می کند. ما فرض خواهیم کرد که شما با این مسئله موافق هستید ، اما در صورت تمایل می توانید انصراف دهید. تایید بیشتر بخوانید